Την ίδια στιγμή που σε χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης οι ιθύνοντες της εκπαίδευσης θέτουν ως κυρίαρχο επίδικο τη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων οι οποίες εκτοξεύτηκαν τη περίοδο της πανδημίας και λαμβάνουν πρωτοβουλίες ήδη από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς για να ανταποκριθούν στις έκτακτες ανάγκες της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση της Ν.Δ. μένει προσκολλημένη σε μία λογική business as usual.
Από την έναρξη της πανδημίας η κυβέρνηση επέλεξε αντί να στοχοπροσηλωθεί σε μια διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους/τις μαθητές/τριες, εξάντλησε το νομοθετικό της έργο στο να λάβει πρωτοβουλίες οι οποίες έρχονται να διαλύσουν το μέλλον της εκπαίδευσης και των νέων ανθρώπων. Η απάντηση της κυβέρνησης στα εκπαιδευτικά προβλήματα που γιγαντώθηκαν την περίοδο της πανδημίας είναι η αυστηροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η ενίσχυση των εξετάσεων και των ταξικών φραγμών.
Αυτό υποδεικνύει τόσο η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και η εφαρμογή της ήδη από την φετινή χρονιά, όσο και η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για πρώτη φορά φέτος, ,πολιτικές οι οποίες θα εντείνουν την σχολική αποτυχία και θα έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές/τριες να αποκλειστούν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παράλληλα, συνεχίζει προς ολοταχώς στην διεξαγωγή πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς καμία ουσιαστική μείωση της ύλης και χωρίς καμία διευκρίνιση σχετικά με το χρονικό πλαίσιο και τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις.
Για εμάς το αντίδοτο που θα γιατρέψει τις πληγές της πανδημίας στην εκπαίδευση είναι οι πολιτικές που θα θέσουν στο επίκεντρο τις ανάγκες των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών τους αναγκαιοτήτων. Το σχολείο το επόμενο διάστημα και μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους θα πρέπει να δόσει έμφαση στη μαθησιακή διαδικασία και στη διαμορφωτική αξιολόγηση και όχι στην τελική αξιολόγηση.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει οποιαδήποτε πρόταση για εφαρμογή των παραπάνω αντιπαιδαγωγικών και αντικοινωνικών πολιτικών. Το καλούμε να εκπονήσει έστω και καθυστερημένα ένα σχέδιο για την ασφαλή και ποιοτική συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς αποκλεισμούς.
– Να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις
-Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής
-Καθολική Πρόσβαση στη Εκπαίδευση για όλους/ες τους/τις Μαθητές/τριες