Πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση δια στόματος του πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας παρουσίασε ένα νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Εν μέσω καλοκαιριού, ποντάροντας στο ότι τα σχολεία είναι κλειστά η κυβέρνηση ξεδίπλωσε ένα σχέδιο που θα οδηγήσει στην διάλυση του δημόσιου σχολείου και την αποδιάρθρωση του διδακτικού έργου.
Το σχέδιο της ΝΔ είναι ένα σχέδιο που θα μετατρέψει τις σχολικές μονάδες σε επαίτες χορηγιών υπό το φόβο της οικονομικής επιβίωσης, ένα σχολείο υποβαθμισμένο που δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει τον μορφωτικό του ρόλο, ένα σχολείο πολλών ταχυτήτων που θα απειλείται διαρκώς με συρρίκνωση και κλείσιμο κάτω από το βάρος της εξωτερικής αξιολόγησης.
Το σχολείο που ονειρεύεται η ΝΔ είναι ένα σχολείο τιμωρητικό. Αυτό το απέδειξε μέσα από τον νόμο για την μείωση των εισακτέων και τον αποκλεισμό των μαθητών/τριών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το αποδεικνύει και τώρα επαναφέροντας την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση επιχειρεί μέσα από την συγκεκριμένη πολιτική να καλλιεργήσει τον ανταγωνισμό , θέτει τους εκπαιδευτικούς σε ένα ένα διαρκές καθεστώς φόβου και ανασφάλειας και δημιουργεί ένα πλαίσιο όπου ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον παιδαγωγικό ρόλο.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση με καθυστέρηση ενός έτους εξήγγειλε μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης με το σχέδιο, τα χρήματα και το σύστημα επιλογής που είχε νομοθετήσει και δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Οι μαζικοί διορισμοί είναι απαραίτητοι για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, καθώς οι αναπληρωτές έχουν φτάσει να αντιπροσωπεύουν το 27% του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που στην Ευρώπη ο αριθμός αυτός αγγίζει το 5%.
Ξέρουμε όμως καλά ότι οι επικείμενοι διορισμοί αποτελούν ένα πρώτο βήμα για την ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι όμως θα πρέπει να αποτελούν τμήμα ενός συνολικότερου σχεδίου για την ενίσχυση του Δημόσιου σχολείου και του μορφωτικού του ρόλου.
Διεκδικούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου οδοστρωτήρα για την παιδεία.